Photobucket

Pada : 28 April 2013
Bertempat : Ladang Tunas Alam Agrotech, Titi Gantung, Bota Kiri, Perak.
Masa : 9:00 pg - 5:30 petang.
Kaedah Kursus : Menumpukan lebih kepada praktikal.
Disediakan : Nota panduan, makan, minum, beg media dan sijil.
Bayaran : RM 190.00 (Terhad untuk 15 orang sahaja.)

Hanya pendaftaran dengan deposit RM50.00 seorang akan diutamakan.

Wednesday, October 24, 2007

MUKADIMAH

Jeles tengok blog orang lain...dapat kongsi pengalaman, kejayaan dan masalah...
Jadi saya pun cuba2 la buat sendiri dengan bantuan Fatisha (ma kasih). Rupanya tak la susah sangat...

Zaman sekarang ni keje makan gaji setakat nak beli apa yang patut..cukup makan...boleh la...
Nak pi jalan2 jauh sikit (dalam negara je)dengan keluarga setahun sekali pun kena pikir.
Jadi ...kena la intai peluang yang ada...untuk tambah pendapatan...
Manatau nanti yang penambah tu jadi pendapatan utama..
Rezeki Allah yang bagi...tapi kena la usaha, doa ,tawakkal...insyaallah ada dariNya.

Minat pertanian dah lama sebab dah memang anak orang bendang...
Ayah borek anak rintik....he...he..he...
Pikir punya pikir...timbang punya timbang...
Amik jurusan cendawan...(diploma dulu. Nak amik degree kena kursus ngan Lutfi)

Antara koleksi yang ada....
amik semasa raya lepas...







5 hari sebelum raya buka dalam 200beg
Hampir semua kuar




cantik....sedia untuk dipetik








ha...dah petik pun..dapat 3 raga ..ada la 8 kg


Hari raya jamu tetamu dengan cendawan goreng...
kuih raya takde...budak2 memang suka
letak sepiring..habis...
lagi sepiring ..habis...
pas tu stop..mana tahan..
komen mereka...sedap macam rasa ayam


































 
Design by Tunas Alam Agrotech © 2008