Photobucket

Pada : 28 April 2013
Bertempat : Ladang Tunas Alam Agrotech, Titi Gantung, Bota Kiri, Perak.
Masa : 9:00 pg - 5:30 petang.
Kaedah Kursus : Menumpukan lebih kepada praktikal.
Disediakan : Nota panduan, makan, minum, beg media dan sijil.
Bayaran : RM 190.00 (Terhad untuk 15 orang sahaja.)

Hanya pendaftaran dengan deposit RM50.00 seorang akan diutamakan.

Sunday, May 25, 2008

Benih Oh Benih . . .

Lama dah cari benih sekitar Perak...ada gak try 2-3 orang pengeluar benih, tapi . . ada yang ok tapi jauh . . ada yang jual sekali dua je..pas tu tak jual . . katanya saya ambik banyak sangat sampai stok dia pun takde.
ada yang belum suntik lagi...dah hitam-hitam benih dia. Tak berkualiti. Mau . . tak mau . . kena juga angkut benih dari Banting...tapi sakit jugak nak balik kampung kerap-kerap. Badan sakit . . . poket lagi la sakit.

Hadoi . . . . nampak gayanya kena la buat benih sendiri . . . pelan-pelan. Sesiapa yang pernah pergi kursus benih . . . bolehla bagi cadangan tempat mana yang lebih baik. Mana yang lebih detail dan praktikal. Dalam kepala saya ada 2 tempat yang menawarkan kursus ni. . . . satu oleh Malimas....kedua oleh CIMA, atau ada lagi yang saya tak tau.

No comments:

 
Design by Tunas Alam Agrotech © 2008